När du stavar en stavning med Twinned Spell, använder den en eller två stavfel?

5

Säg att jag kastade fireball med Twinned spell, jag skulle spendera 3 trolldomar och kasta en andra eldboll, skulle casting dessa två eldbollar använda en eller två av mina nivå 3 spell slots?

    
uppsättning Highduke 07.07.2015 19:28

1 svar

23

Användning av Twinned Spell använder bara en stavningsplats. Detta beror på att du inte kastar två stavar, men du gör en enda stavning mer än ett mål.

"...target a second creature in range with the same spell..."

Det är dock värt att notera att du kan inte kasta Fireball med Twinned Spell.

Citat från PHB sidan 102 (betona min)

Twinned Spell: When you cast a spell that targets only one creature and doesn’t have a range of self, you can spend a number of sorcery points equal to the spell’s level to target a second creature in range with the same spell (1 sorcery point if the spell is a cantrip).

    
svaret ges 07.07.2015 19:39

Läs andra frågor om taggar