Vår du att använda Gestalt i 5: e utgåvan? [stängd]

5

Gestalt är en ganska fin funktion från 3,5-upplagan, så att du kan välja 2 klasser för varje teckennivå.

Jag kunde inte hitta någon information om det i spelarens handbok och inte heller i spelmästarens guide.

Hur skulle det kunna lösas som homebrewed? Vad skulle hända om du skulle få samma funktion två gånger? Kan du välja samma klass två gånger för att få två arketyper? ** Svar måste innehålla Din egen erfarenhet med beskrivna homebrewed regler.

    
uppsättning Momonga-sama 18.06.2016 04:00

1 svar

14

Gestalt är en systemfunktion av endast en upplaga av D & D jämfört med sju eller åtta utgåvor ( eller mer, beroende på hur du räknar ) som inte innehåller den. Det uppfanns för och uppstod ur de speciella designfilosofierna av D & D 3.5e, som inte är designfilosofier som delas av de andra utgåvorna. Det var inte en funktion av 4e, och det finns ingen anledning att förvänta sig att det någonsin kommer att vara en funktion av 5e.

Det sägs att det inte finns något som hindrar någon från att tillämpa regler för variantregler för 3.5e gestalt verbatim i en 5e-kampanj, eftersom det sätt på vilket de är skrivna kan de kan tillämpas på en utgåva av D & D, oavsett hur alien gestaltklasskonceptet är för en viss utgåva designfilosofi.

(Men kom ihåg att det är en kampanj variant. Ingen kan bara välja att spela en gestalttecken på egen hand.)

    
svaret ges 18.06.2016 05:51

Läs andra frågor om taggar