Can du kastar en subtil stavning medan du är under effekterna av Hold Person? [duplicera]

2

Låt oss säga att du är en Sorcerer under effekterna av Hold Person, kan du ställa en stavning utan en materiell komponent med Subtle Spell metamagic?

    
uppsättning Cyanic 10.11.2018 12:39

1 svar

18

Nej, du kan inte kasta

Problemet är inte med rörelse eller tal (dvs utförande av komponenter), men det håll personen gör dig till det förlamade tillståndet:

A paralyzed creature is incapacitated (see the condition) and can't move or speak. (PHB 290)

An incapacitated creature can't take actions or reactions. (PHB 290)

Offret är oförmöget att vidta åtgärder och kan således inte kasta stavar överhuvudtaget. Inte ens med en bonusåtgärd, som:

anything that deprives you of your ability to take actions also prevents you from taking a bonus action. (PHB 189)

    
svaret ges 10.11.2018 12:46

Läs andra frågor om taggar