Can du läser en rullning med extra standard action från Haste?

4

Jag läste just en kommentar om Mythic Haste. Killen säger:

As far as buffing goes, Mythic Haste is, like haste, probably the best bang for you buck spell in existence. Giving your entire team +50 speed and an extra move action is INSANE. It's also amazing for yourself if you have a haversack full of scrolls, like any good Wizard should.

Jag är lite irriterad om den djärva delen. Betyder det att du kan läsa en bläddring med din extra standardåtgärd och få bläddra i din ryggsäck med extra rörelseåtgärden?

Bara för mer källa:

Reglerna för Haste säger att du inte kan använda standardåtgärden för gjutning en stavning.

Rullningsreglerna säger: Aktivera en rullning är en standardåtgärd. Jag är inte säker på om man använder en rullning alls.

    
uppsättning ruedi 06.12.2016 09:08

3 svar

2
  • Ingen får en extra standardåtgärd. "Berörda varelser får en extra rörelseåtgärd varje runda." -Mythic Haste

  • Du kan få gratis standardåtgärder på en massa sätt i Mytisk, som från Amazing Initiative, och de har alla samma slags ansvarsfriskrivning: "Dessutom kan du som en fri åtgärd i din tur använda en användning av mytisk kraft för att ta en extra standardåtgärd under denna tur. Denna extra standardåtgärd kan inte användas för att ställa en stavning. Du kan inte få en extra åtgärd i på så sätt mer än en gång per runda. "- Amazing Initative

  • Men ingen av dessa är tyska på din fråga, vilket är "aktiverar en rullning samma som att ställa en stavning i syfte att begränsa" en per runda "

    Ja, det är det. Rulla är ett "stavfärdigställande" -objekt som innebär att du stavar stavningen och tar samma (eller mer - en standardåtgärd eller längre om gjutningstiden är längre) för att kasta dem. Så det räknas som en stavning för alla ändamål.

    Jag skulle tro att spell trigger-objekt (wands) kanske inte är föremål för denna begränsning, men det är jag oklart på.

        
    svaret ges 06.12.2016 15:41
    3

    Jag kan inte läsa killen sinnen (du måste fråga honom), men att använda en rullning är "i princip som att ställa en stavning", så att använda den med Mythic Haste fungerar inte.

    Citera SRD: (betona min)

    A scroll is a spell (or collection of spells) that has been stored in written form. A spell on a scroll can be used only once. The writing vanishes from the scroll when the spell is activated. Using a scroll is basically like casting a spell.

        
    svaret ges 06.12.2016 09:12
    0

    Du kan inte använda din extra rörelseåtgärd för att läsa en rullning (eftersom den tar en standardåtgärd). Även mytisk Haste ger dig inga ytterligare standardåtgärder.

    Men det tar fortfarande en åtgärd för att hämta en bläddring från din haffack, så den här extra åtgärden är välkommen för det. Du kan till exempel på samma gång hämta en läkningsrulle, gå till din döende vän och kasta den på honom.

        
    svaret ges 06.12.2016 11:15

    Läs andra frågor om taggar