How skulle jag koppla en termisk brytare och växla ihop?

4

Jag vill koppla en strömbrytare och byta till ett GFCI och några andra uttag. Detta är för eluttag på en arbetsbänk.

Något som:

Jaghardethärfören strömbrytare :

ochdettafören omkopplare :

Hur skulle jag gå om att ansluta dessa och var skulle varje tråd gå på strömbrytaren och växla. Med andra ord, var går laddningstråden och linjetråden går.

    
uppsättning Matt 22.06.2013 02:42

5 svar

3

Det trivialaste sättet att göra det här är att köpa en kraftuttag med en brytare och 15A brytare och anslut den till ett 15A eller mer GFCI uttag.

Om du inte vill byta ut det existerande uttaget, kan du göra vad jag gjorde: Köp en vanlig 15A 3-ledig nätsladd, en GFCI, en låda med utloppsplatta och en spänningsavlastning. Knacka ut ett lämpligt hål i storleken, installera spänningsavlastningen, dra in nätsladden genom det i lådan, dra i nätsladden till GFCI (med jord till lådan och till GFCI), stäng patienten. Bingo, bärbar GFCI som kan anslutas till ett 3-poligt uttag.

Eller du kan leta efter en kraftremsa som innehåller sitt eget GFCI. Vissa finns existerande.

Ja, du kan koppla upp det här från början. Men om du måste fråga hur man gör det är det säkrare och inte betydligt dyrare att bara koppla ihop delar som redan är UL-certifierade.

.....

Efter att ha sagt allt det, är svaret att det finns flera möjliga arrangemang som skulle fungera, men den jag skulle sätta upp för dig skulle förmodligen vara:

Varm från vägg till växel, andra sidan omkopplare till brytare, andra sida eller brytare till GFCI Hot In.

GFCI Kontrollerad Hot Out till het från andra uttag. Observera att det här är en annorlunda anslutning från GFCI HOT IN. LÄS INSTRUKTIONERNA FÖRSIKTIGT. INTE FÅ DETTA INTE.

Neutral från vägg till GFCI Neutral In.

GFCI Controlled Neutral Ut till neutral från andra uttag. NOTERA ATT DETTA ÄR EN ANNAN ANSLUTNING FRÅN GFCI NEUTRAL IN. LÄS INSTRUKTIONERNA FÖRSIKTIGT. INTE FÅ DETTA INTE.

Mark från vägg till jordanslutningar av GFCI och alla andra uttag.

Om orsakerna till att göra det på detta sätt inte är uppenbara, STOPP och få någon mer erfaren att arbeta med dig.

    
svaret ges 18.07.2014 00:12
2

Ganska enkel fråga som verkar ha gått ur hand. Jag tror att OP försökte fixa eller ändra en arbetsbänk som den här, bilden . Dessa skulle vara de rätta delarna ... ganska legit om du frågar mig.

Lycka till att hitta en icke-Decora GFCI för det, inte konstigt att de behövde ett separat GFCI.

    
svaret ges 16.10.2014 08:32
1

Varför inte rikta en vanlig AC-strömbrytare nedströms det existerande uttaget, då GFCI-uttaget. Då kan du ansluta en 15 AMP krets brytareutlopp till GFCI?

.

Härkanduanvändastandardlinjekomponenteristandardrutor.Riggandeicke-kodbaseradeväxlariickestandardiseraderutorföljtavdetsomserutsom"standard", en GFCI och försäljningsställen verkar bara som en mycket dålig idé, och det är nog en kodöverträdelse.

Självklart, trots de många utloppsportarna, måste du vara säker på att inte överbelasta kretskortet.

    
svaret ges 22.06.2013 03:56
1

Jag håller med de andra kommentarerna och svaren som säger att komponenterna du har identifierat verkade tvivelaktiga och att du skulle kunna använda delar utan hylla.

Med detta sagt håller jag med den allmänna idén om vad du försöker göra och jag har byggt ett liknande system i min butik; låt mig beskriva det för dig.

Först och främst är butikerna och butiksljusen på separata kretsar. Det här är viktigt. Om ett kraftverktyg slår av strömbrytaren vill jag tända lamporna medan jag håller ett spinnande, överhettat, troligen elektriskt felaktigt verktyg. Bordssågen finns också på en dedikerad krets.

Kretskortet har en 20 amp brytare, som skyddar mot överströmssituationer som kan störa huset i brand.

För det andra är butikerna alla nedströms om ett GFCI. I efterhand kunde det inte ha varit en bra idé. Butiken är inte fuktig och induktionsmotorer kan teoretiskt ändra strömmen på neutralen när den startas och stängs av. Kom ihåg att induktionen är proportionell mot hastigheten för strömförändring och ström förändras snabbt när verktygsväxlaren slås på eller av - tillräckligt för att gå ut på GFCI. I praktiken har jag aldrig haft några problem med det, men GFCI i mitt garage - som har en tjockleksplaner ansluten till det - går ibland ut.

GFCI skyddar mot markfel som kan elektrodera en person.

För det tredje har jag anpassat trådbundet följande arrangemang. En pansrad kabel med en utloppsänd går från ett GFCI-skyddat uttag till en metallgjord låda med en av dessa:

länk

Denna omkopplare har ett antal intressanta säkerhetsegenskaper. Den är klassad till mycket höga strömmar. Padden gör det väldigt lätt att stänga av strömmen. Och viktigast: om strömmen misslyckas - eftersom GFCI-turen, för att brytaren rinner, eller eftersom strömmen till hela huset misslyckas - då går det automatiskt bort från läge.

Det farliga scenariot som detta mildrar är: anta att strömmen misslyckas medan du är i affären. Nu står du i ett mörkt rum med ett spinnverktyg, vilket redan är dåligt. Antag att du lyckas sätta verktyget ner i mörkret precis som strömmen kommer tillbaka . Nu har du ett spinnverktyg på din bänk framför dig och skär in vem som vet vad och eventuellt sparkar tillbaka mot dig.

Eftersom strömbrytaren automatiskt går till avläget vid ett strömavbrott, inträffar detta scenario inte. Strömmen misslyckas, och även om verktyget fortfarande är på är strömbrytaren nu avstängd. Därför bör strömbrytaren vara nedströms för allt som kan minska strömmen av en olycka. Det ska vara nedströms om alla brytare och GFCI och whatnot.

Den strömbrytaren driver sedan ett utlopp - även i en metallgjord låda - som jag har en huggesåg och dammsamlare ansluten till. När strömbrytaren är på, slås dammsugaren automatiskt på - jag släpper den hela tiden - och sågen är driven. Jag lämnar aldrig sågen av olycka, eftersom dammsamlaren fortfarande skulle springa, och jag kan inte springa sågen utan att springa av dammsamlaren.

Vad gäller din 15 amp brytare, skulle jag inte bry mig om det. Byt ut 20 amp brytare på panelen med en 15 amp brytare om du är paranoid om överström situationer. Om du vill ha ännu en brytare, lägg igen uppströms om säkerhetsbrytaren . Om brytaren går ut så vill du att omkopplaren inte går i säkert läge. Och igen, bygga allt ut ur hylldelarna som är utformade för att passa in i metalliga behållare .

    
svaret ges 16.10.2014 07:41
0

Jag håller med @bib, det verkar som en ovanlig uppsättning krav. Jag har inte ett övergripande svar, men låt mig erbjuda några förslag:

  • Det låter som om du vill ha en massa verktyg anslutna till uttagen och lämnade på och sedan slå på / av alla arbetsbänkuttag med en enda strömbrytare? Om det är vad du frågar om tror jag det kommer att orsaka förvirring och eventuellt en farlig situation om ett verktyg är kvar på. Varför kan du inte bara använda växlarna på varje verktyg?
  • Vad är syftet med att ha strömbrytaren? Förmodligen finns det redan en brytare på denna krets tillbaka på panelen. Lägga till en dubblett komplicerar bara installationen.
  • Jag rekommenderar inte att du använder ett GFCI på en arbetsbänk om det inte finns vatten i närheten eller du inte har en dedikerad markkontakt. AC-motorer kan resa GFCI-enheter och du kan få störningar.
svaret ges 20.10.2013 19:49