Ja.
Det är helt möjligt att rulla flera kritiska misslyckanden under dessa omständigheter. Om du rullar en 1 på Wild Die, räknas varje 1 som du rullar på Skill Dice som en individuell kritisk misslyckande.
Se här för officiell bekräftelse på detta.
En normal Trait-roll involverar endast 2 tärningar för ett Wild Card, och således beskrivs regeln för kritiska misslyckanden som:
snake-eyes (double 1s) on one of these rolls is a critical failure (SW Deluxe 63)
Men det finns omständigheter där du rullar flera egenskaper dö med endast en Wild Die (fullautomatisk eld, vildgunga, etc.). Kan dessa hamna som en kritisk misslyckande?
Möjliga alternativ jag kom med:
Är det omnämnande av detta i något officiellt material?
Ja.
Det är helt möjligt att rulla flera kritiska misslyckanden under dessa omständigheter. Om du rullar en 1 på Wild Die, räknas varje 1 som du rullar på Skill Dice som en individuell kritisk misslyckande.
Se här för officiell bekräftelse på detta.
Läs andra frågor om taggar savage-worlds critical-fail Kärlek och kompatibilitet Skor Gear 12 Stjärntecken Grunderna