Skulle jag logga flygtid som passagerare?

18

Om jag bara har ett privatpilot, och är inte befälhavaren, ska jag logga in min flygtid?

Om så är fallet, vad är gränserna för detta? det vill säga är det så sant i baksätet som det är i framsätet? Måste jag ha den typen betyg?

    
uppsättning Joe 17.12.2013 22:20

6 svar

28

Nej, du ska inte *.

Enligt min åsikt borde du begränsa din loggbok till register över din egen flygupplevelse. Detta skulle inkludera vilken tid som helst utbildning, som PIC, eller som krävs besättning.

Den tid du kan logga som PIC är den som du spenderar som enda manipulatorn på kontrollerna , ensam besättning eller som piloten i kommandot när den önskade besättningen är > 1 . Här är en artikel från en FAA FSDO beskriver loggningen av PIC-tid i mer detalj . Rod Machado har en del bra täckning av detta också.

Om du bara hänger i flygplanet spelar det ingen roll om du är i framsätet eller baksätet. Om du får instruktioner, ska du få en inmatning och en loggboksstämning från instruktören du flyger med. De flesta allmänna flygplanen kräver ingen typbehörighet, så jag är osäker på vad sammanhanget med din slutliga fråga är.

* Det är värt att notera att du tekniskt kan lägga vad du vill i din loggbok, men det är inte en bra idé. när det är dags att fylla i en FAA 8710 formulär för senare betyg, kan det bli förvirrande. Enligt min mening borde du fortfarande inte logga någon gång , men om du bara vill registrera flygningar som du tog med vänner, så är det bra. Som instruktör som måste slog igenom några konstiga loggböcker, skulle jag verkligen verkligen uppmuntra dig att spåra det på annat håll. Din loggbok är precis det - det är din loggbok, för loggning av din flygtid och en rekord av din flygupplevelse och träning.

    
svaret ges 17.12.2013 23:07
9

Ja, logga in.

Din loggbok är din rekord av din flygupplevelse. Använd en rad i din loggbok för att komma ihåg ett flyg med en vän eller en warbird-flygning du tog på en flygutställning. Om jag är en passagerare i rätt ställe för ett litet flygplan och jag uppmärksammar jag noga, lär jag mig något. Om jag för närvarande arbetar mot mitt instrumentbetyg och jag sitter i baksätet på en väns instrumentklasslektion så lär jag mig nästan säkert saker som jag inte skulle få när jag faktiskt flyger planet. Spela in dessa erfarenheter för dig själv.

Antalet kolumner för den posten kommer dock att vara tomma. Inga landningar, ingen flygtid, inget av det. Du vill inte oavsiktligt använda dessa flygningar för valuta eller betyg. AOPA har en bra artikeltolkning FAR-reglerna gäller loggningstid .

Men du kan använda en tom kolumn för passagerarnummer eller bara använda din kommentar sektion.

    
svaret ges 18.12.2013 23:20
4

Lägg till vad egid sa, du kan bara logga flygtid som besättningsmedlem om du fyller en roll som krävs besättningsmedlem.

Det fanns en verkställighetsåtgärd för många år sedan mot en pilot som flyttade rätt plats i ett litet lastplan eftersom hans arbetsgivares regler krävde två personer i cockpiten. Han tänkte att eftersom hans arbetsgivare krävde att han skulle vara där, gjorde han honom till en obligatorisk besättningsman och så loggade han på tiden.

Men FAA: s regs gjorde inte kräva att han var där, så enligt dem var han inte en obligatorisk besättningsmedlem och de ansåg att han hade gjort sig skyldig till förfalskning hans loggar.

    
svaret ges 18.12.2013 07:15
2

För att svara på den ursprungliga frågan kan du inte logga in flygtiden som passagerare i ett flygplan.

AOPAs webbplats har ett ganska bra svar.

länk

The PIC is, by Federal Aviation Regulations (FARs), responsible for the safe operation of the flight (FAR 1.1, 91.3). At any given time, there can only be one acting PIC on a flight, no matter how many pilots are on board the aircraft. To legally act as PIC, a private, commercial, and airline transport pilot must have a current medical certificate and have all required endorsements, ratings, and recency of experience for the type of aircraft being flown and the flight conditions under which the flight is conducted (FAR 61.3, 61.31, 61.56, 61.57). Sport pilots can act as PIC with a valid and current driver's license in lieu of the FAA medical (FAR 61.23). Before a flight is initiated, an agreement should be made to determine who is to be acting as PIC.

Så du måste hålla ett aktuellt läkarintyg för vilken typ av flygning som utförs, lämpligt pilotintyg för typ av flygoperation som genomförs och enbart manipulera flygkontrollen för ett luftfartyg som du är korrekt endoresd eller typklassificerad för.

    
svaret ges 06.07.2016 18:21
1

Ska du logga flygtid som passagerare?

Pro:

  • Logböcker representerar många saker, inklusive en tid och träning som används för framtida certifikat och betyg samt valuta för att följa olika bestämmelser .

  • Vad du skriver i din loggbok är upp till dig så länge du registrerar flyginformationen för de flygningar som behövs för att underbygga din tid

Contra:

  • Det är viktigt att flygbolagen är medvetna om bestämmelser som rör loggboksposter för att undvika otillbörliga böter , eller till och med upphäva deras certifikat / s!

  • Du kan inte logga flygtid som passagerare i ett flygplan.

svaret ges 25.12.2017 12:49
1

Ja, gå med i ett frekvent flyerprogram och logga " passagerar miles ". Detta kommer att göra dig till en bättre passagerare med ytterligare fördelar. Naturligtvis dokumenterar dessa stockar passagerarlojaliteten, inte någon nödvändig erfarenhet.

    
svaret ges 28.10.2017 14:51