Är filmen Bright baserat på en bok?

5

Är filmen Ljus baserat på en bok?

Wikipedia nämner inte en, så förmodligen inte, men jag skulle vilja vara säker.

    
uppsättning Renttutar 19.01.2018 09:03

4 svar

13

Nej, Bright är inte baserat på någon bok.

Bright är ett originalarbete i den meningen att det inte är en anpassning av en roman med liknande namn eller premiss som Blade Runner och Gör Androids Dream , < em> Ringenes Herre och Ringenes Herre eller Ankomst och Historien om ditt liv . p>

Det är ett originalt manus, skriven av Max Landis, som sedan gick igenom ett studio-budkrig, innan Netflix vann rättigheterna.

Written as a "spec" script by brash, social media-loving screenwriter phenom Max Landis, Bright sparked a movie studio bidding war last March before selling to Netflix for $4 million (with an overall $90 million production commitment by the streaming service
What Is Will Smith's New Netflix Movie, Bright?

Landis sätter den i en typisk fantasiverden:

"It's a fantasy film," Landis said, between sips of a mojito. "Dungeons and Dragons, Lord of the Rings, Warcraft, Game of Thrones—it's that type of world, American mythic archetypal fantasy. But it takes place right now."

"Those worlds, whatever they may have been, were biblical times," he continued. "Everyone knows there was a dark lord and he rose and he fell and all the races united. Now you're you, I'm me, that woman over there is a centaur and it's not a big deal. They're not a big percentage of the population, there's word of them becoming rarer and rarer and getting all sorts of hereditary diseases. But you know what? Until then, there's a centaur billionaire, there's a centaur CEO. Everyone knows orcs. Everyone knows goblins. Everyone knows elves and dwarves. All of these various races that live among us."
ibid.

Det har varit starkt marknadsfört som ett Netflix-original, och medan det kan inspireras av olika bitar av fantasy och "kompisar" -filmer, är det ett original skriven av Max Landis.

När det gäller rekommendationen av en roman (vilken är dold) föreslår @Broklynite och två användare på reddit Shadowrun .

I mean... yes and no. No not any one particular book but yes it's clearly influenced by Shadowrun. Which is itself Gibson's stuff with trolls
Comment by Broklynite under question

It's downright suspicious how similar the world in that trailer is to the Shadowrun RPG setting. Shadowrun has a whole lot of tie-in novels, but from what I understand most of them are at a 'fun if dumb read' at best, like most tie-in fiction.
I would suggest, and highly recommend, buying yourself the Shadowrun Dragonfall (and if you enjoy that one Shadowrun Hong Kong. Skip Shadowrun Returns) video game.
Comment by /u/RouserVoko on this /r/fantasy thread

    
svaret ges 19.01.2018 12:38
6

Enligt filmens regissör var utställningen en samverkande skapelse baserad på ett originalskript (t.ex. inte ett baserat på ett existerande arbete ) som skrevs av Max Landis .

Q. In Suicide Squad you had the comic book world to base that movie’s vision on. With Bright were you free to create from scratch?

Ayer: Yeah. It came from a script Max Landis wrote kind of as an homage to me and my cop movies, then adding these incredible elements. So in a lot of ways, you’re working from reality as a baseline and then the other side of it is how do you take these incredible elements and then ground them and make them feel part of our reality?

‘Bright’ Director David Ayer on Creating a Fantasy L.A. for Netflix [Interview]

Landis själv beskriver sin inspiration bakom fantasyelementen som " mainstream western fantasy" troper från liknande Dungeons & Dragons och Lord of the Rings blandas med den typ av gritty cop films som David Ayers producerar.

"Bright is kinda hard to explain, because it's so simple. Basically, Dungeons and & Dragons, Lord of the Rings, mainstream Western-fantasy, right? Elves, orcs, dragons. Warcraft does this, so many things do this...That was biblical times. So, that all happened, a version of that. The quest, the RPG world happened. And then, thousands of years passed and things slowly evened out and we finally got to a point where you're Stephen, I'm Max and the camera-guy's an orc and it's not a big deal."

Watch: Max Landis Hopes ‘Bright’ Will Be His ‘Star Wars’

    
svaret ges 19.01.2018 17:56
0

Nej, filmen är inte baserad på en bok, men den påverkas definitivt av flera. Om jag var tvungen att välja tre mest uppenbara källor, skulle jag välja JRRTolkiens "The Lord of the Ring" -jorden, Jim Butchers "Dresden-filerna" (Urban Fantasy Detective stuff / Dark Humor) och AD & D på grund av dess allmän atmosfär.

Ett par exempel. Här är en del från denna intervju: ( Från GQ )

"It's a fantasy film," Landis said, between sips of a mojito. "Dungeons and Dragons, Lord of the Rings, Warcraft, Game of Thrones—it's that type of world, American mythic archetypal fantasy. But it takes place right now."

Senare säger han:

"Everyone knows orcs. Everyone knows goblins. Everyone knows elves and dwarves. All of these various races that live among us."

I grund och botten ger han dig några referenser och om du är bekant med åtminstone några av dem som du är ute efter - startar filmen inte mycket för att förklara vad som händer. Det förväntar dig att du är bekant med materialet som härrör från.

Och glöm inte filmmärken: "Ringenes Herre möter träningsdagen": ( Från Geekfeed )

Smith tells EW that Bright is like Training Day meets The Lord of the Rings, which the pictures would attest to, and frankly, we’re down with that kind of mash-up.

Likheter med Dresdenverse är mitt eget intryck, för hela filmen känns som en typisk slutstrid rakt ut från någon bok från Dresden Files-serien.

    
svaret ges 07.02.2018 19:25
-5

Mest bestämt. Filmen är baserad på "Thud" av Terry Pratchett. Trollen har ersatts av orker, elven har ersatt dvärgar och Will Smith-karaktären är en mycket trovärdig Vimes.

    
svaret ges 21.08.2018 19:39