Can True Polymorph omvandlar ett objekt (ett träd) till Champion (CR 9) från Volo's?

17

Jag kör ett nordiskt tema-äventyr på hög nivå med Odin och Thor som rinner runt jättar.

Odin-guiden använde sann polymorf för att skapa en människa från en ek logga in (se sagan), och han ville att det skulle vara CR9 Champion från Volo's Guide to Monsters (s. 212).

Jag lät honom göra det för att det var coolt. Jag har dock i mitt huvud att reglerna bara tillåter ett genomsnittligt exempel på tävlingen - som en mänsklig allmänt, inte en mästare, men jag kan inte hitta den regel eller dom som får mig att tänka på det.

Skapar en CR9-mästare en RAW / RAI-användning av sann polymorf ?

    
uppsättning HenryWLee1066 12.07.2018 02:27

1 svar

37

sant polymorf stavning säger:

You can turn an object into any kind of creature, as long as the creature’s size is no larger than the object’s size and the creature’s challenge rating is 9 or lower. The creature is friendly to you and your companions. It acts on each of your turns. You decide what action it takes and how it moves. The DM has its statistics and resolves its actions and movement.

Ser till mig står det CR 9 eller lägre, och så skapar man en CR 9 mänsklig mästare (Volo's Guide to Monsters, s. 212) är helt legitim.

Låt riddarna upp av jättar börja.

    
svaret ges 12.07.2018 03:25

Läs andra frågor om taggar